Format
Mały format jest praktyczny, ale czy najlepszy? Warto zastanowić się nad formatem A4 lub A3. Przynajmniej mamy pewność, że nasze ulotki reklamowe nie zostaną przykryte przez inne gazetki reklamowe (lub ulotki o dużym formacie). A może wybierzemy wymiar mały, lecz nietypowy? Popularnością cieszy się na przykład format DL (1/3 formatu A4).
Ilość informacji
Umieszczenie na ulotce reklamowej lawiny informacji to nie najlepszy pomysł. Cała masa wiadomości zniechęci klienta. Nie przeczyta nawet połowy tego, co na ulotce umieściliśmy. A więc zwięźle i na temat: logo firmy, branża, krótki opis oferty, konkretny produkt z ceną (atrakcyjną!). I oczywiście dane adresowe firmy i adres strony internetowej. Tyle danych w zupełności wystarczy. Resztę wiedzy przekażemy klientowi za pośrednictwem strony internetowej, telefonicznie lub bezpośrednio, w siedzibie firmy. Jeżeli profil działalności naszej firmy nie pozwala na takie krótkie streszczenie, wykorzystajmy składane ulotki reklamowe. Na zewnątrz szczupły opis, w środku bogaty materiał.
Kolor i grafika
Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste. Żółta czcionka na pomarańczowym tle zdecydowanie odpada. Wyraziste, żywe kolory tła to świetny pomysł. Pamiętajmy jednak o właściwych proporcjach. A grafika? Ciekawie wygląda wizualizacja 3D. Jest nowoczesna i z pewnością przyciągnie wzrok klienta. Podobnie niecodzienna faktura. Jak się okazuje, stworzenie ciekawych ulotek reklamowych nie jest trudne. Wystarczy dobry pomysł.
Prezenty dla pracowników